Zorg voor vertrouwen
Maak het juridisch luik deel van uw klantervaring
More
Less distrust
Ontwerp uw juridische klantenreis
Het sluiten van complexe contracten in kleine lettertjes als momentopname is zo 2020. We ontwerpen het juridische traject van een klant om uw verkoop, klantloyaliteit en belangenbehartiging te stimuleren.
“Meer dan 90% van de consumenten zegt loyaal te zijn, meer te kopen en te pleiten voor een bedrijf dat ze vertrouwen. De belangrijkste vereiste om dat vertrouwen op te bouwen? Duidelijke afspraken en beleid.”
About
Juridische contactmomenten in kaart brengen om uw bedrijf te verbeteren
Vertrouwen opbouwen is de nieuwe heilige graal voor klantloyaliteit en belangenbehartiging. Meer dan 90% van de consumenten zegt bereid te zijn loyaler te zijn, meer te pleiten voor en meer te betalen voor bedrijven die ze vertrouwen.
Om dat vertrouwen op te bouwen, hebben klanten transparantie en duidelijke communicatie nodig. Niet alleen over de voordelen van zakendoen met uw bedrijf, maar ook over de keerzijde. Klanten willen volledig geïnformeerd worden over hun toezeggingen en juridische positie, voor het geval uw bedrijf niet nakomt. Goede afspraken maken goede vrienden, ook in klantrelaties. Desalniettemin blijven bedrijven de kernvereisten voor het opbouwen van vertrouwen en langdurige relaties – goede afspraken – in kleine lettertjes communiceren.
Onze oplossing? We beschouwen overeenkomsten niet als een momentum – een document dat is geschreven door advocaten voor advocaten, ondertekend bij het ‘onboarden’ van een klant om de zaken scherp en recht te zetten voor het ‘zeldzame’ geval dat er iets misgaat. In plaats daarvan ontwerpen we de juridische trajecten van uw klant.
Wij ontwerpen waar en wanneer uw klant wordt geïnformeerd over zijn of haar rechten en plichten. We promoten de tijdige en duidelijke waarschuwing van uw klant over het goede, het slechte en het lelijke van zakendoen met u. Over het lelijke? Ja. Uit onderzoek blijkt dat klanten bedrijven belonen die hen waarschuwen voor de keerzijde van zakendoen, zolang bedrijven dit maar op tijd en duidelijk in de voorverkoopfase doen. Het begraven van de verplichtingen van uw klant of het verlies van rechten in kleine lettertjes doet precies het tegenovergestelde.
De consultants van Second ontwerpen duidelijke afspraken met ondernemend gezond verstand, in de overtuiging dat deze documenten zijn gemaakt om de klantrelatie te versterken. We anticiperen op fouten in de overtuiging dat de oplossing voor het probleem ligt in de relatie tussen de klant en het bedrijf, en niet in de handen van wettelijke vertegenwoordigers of hogere autoriteiten. We werken rechtstreeks samen met de werknemers van het bedrijf om hen te trainen in het juridische traject van de klant, zodat elk personeelslid precies weet wat de rechten en verplichtingen van uw klant zijn. Het resultaat? Uw klant krijgt hetzelfde antwoord, ongeacht met wie hij praat, wat een betrouwbare indruk achterlaat en de klantloyaliteit vergroot.
Het belang van een goede klantenservice
68% van de consumenten zegt bereid te zijn meer te betalen voor diensten van bedrijven die ze vertrouwen.
The importance of your reliability
54% van de consumenten gelooft niet dat bedrijven hun belang voor ogen hebben.
(bron: salesforce)
Stadia van de juridische klantenreis
Ontdekking
De ontdekkingsfase in een juridische klantreis is de zogenaamde precontractuele fase waarin informatieverplichtingen, privacy en prijsregels dominant aanwezig zijn. Dit is ook de onderhandelingsfase, waar klantvriendelijke maar transparante onderhandelingstechnieken nodig zijn. We buigen deze acties met juridische implicaties en wettelijke verplichtingen om in kansen door de juridische positie van de consument bij elke stap te communiceren.
Onboarding
Het moment van ondertekening van het contract, het accepteren van algemene voorwaarden of een mondelinge overeenkomst. De juridische onboarding van een klant kent vele vormen, maar over het algemeen wordt deze fase behandeld als het lelijke eendje in het bedrijfsleven. Bedrijven willen de onboarding-fase zo snel mogelijk overslaan en de toezeggingen van de klant zijn geschreven in kleine lettertjes en complexe taal. Het resultaat? Noch uw opdrachtgever, noch uw medewerkers weten wat er wordt afgesproken en zijn niet voorbereid voor het geval er iets misgaat.
We verbeteren deze fase met behulp van juridische strategie en ontwerptechnieken, lean contracting en ondernemersgevoel.
Onze tools
Legal Strategy
Voordat we onze juridische kennis gebruiken, dompelen we deze onder in de bedrijfsstrategie.
Legal Design
Juridische documenten begrijpelijker en bruikbaarder maken met ontwerptechnieken.
Lean Contracting
We schrappen onnodige clausules en trachten contracten zo gestroomlijnd mogelijk te houden.
Entrepreneurial Touch
Het maken van een klantvriendelijke juridische klantreis vraagt om commerciële feeling. We verfraaien onze diensten met bewezen commercieel gezond verstand.
Retentie
De retentiefase is de klantenservicefase en wanneer klachten escaleren, de procesfase. Hoe uw medewerkers reageren als er iets misgaat, is essentieel voor het opbouwen van vertrouwen en loyaliteit. 76% van de consumenten krijgt tegenstrijdige antwoorden wanneer ze hetzelfde probleem met verschillende vertegenwoordigers behandelen. Een ramp voor uw klantervaring en uw juridische positie.
We stemmen uw klantenservice af op uw juridische strategie en trainen uw medewerkers in de juridische do’s en don’ts bij het behandelen van klachten.
“Customer loyalty is a major focus point for companies the coming decade. Nonetheless, the core requirement for a long lasting relationship – good agreements – is still treated like the ugly duckling in business.”
Let’s talk.
Ready to improve your business with Second?
We are here to help. Our services are offered in short workshop modules and long term collabs. Tell us more and we’ll find the best opportunity for your business.